۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

دریای آب شور و شیرین...!؟ (قسمت سوم)




دریای آب شور و شیرین...!؟
(قسمت سوم)
در پست های قبل اشاره کردیم که این پدیده که بین دو دریای اب شور و شیرین حائلی ایجاد میشود که با هم مخلوط نمیشوند نمیتواند اشاره به دریای بالتیک و خلیج الاسکا (قسمت اول) و پدیده گلف استریم (قسمت دوم) باشد و گفتیم که در پست های بعدی به این نکته اشاره میکنیم که گفته قران در مورد این دو دریا بخشی از تصورات اعراب بوده است (یعنی اعراب چنین فکر میکردند) و محمد فقط قصد داشته که نشانه های قدرت خدا را که برای انها شناخته شده بوده بازگو کند
حال میخواهیم به این موضوع بپردازیم:

سوره نمل:
يا آن كس كه زمين را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پديد آورد و براى آن كوهها را [مانند لنگر] قرار داد و ميان دو دريا برزخى گذاشت آيا معبودى با خداست [نه] بلكه بيشترشان نمىدانند (۶۱)

دوستان توجه کنید که در این آیه:
قرارگاه بودن زمین، جاری ساختن رودها و پدید آوردن کوهها، نعمتها و آیاتی هستند که محمد قبل از جمله "میان دو دریا برزخی گذاشت" آورده و برای این است که با نشان دادن این نعمت های طبیعت بگوید بت ها پدید آورنده ان نیستند بنابراین به تبع جملات اول در این آیه، این موضوع نیز جز باورهای اعراب بوده است و محمد باورهای انها را بازگو کرده است همچنین با توجه به "الف" و "لام" در کلمه "البحرین" کاملا واضح است که اعراب آن زمان موضوع این دو دریا و حائل بین آنرا میشناختند و جای سوالی برای انها نبوده است
در سوره فرقان هم محمد پس از اشاره به نعمتهایی مانند سایه و باد و شب و روز و خواب و ارامش شبانه توسط خواب در ایات قبلی در ایه 53 به این موضوع میپردازد
پس باز هم اگر این پدیده که دریای شور و شیرین با هم مخلوط نمیشوند درست بود برای اعراب شناخته شده بوده فقط علت انرا نمیدانسته اند و محمد هم همان را بازگو کرده بدون گفتن علت ان به اعراب
حال این سوال پیش می اید که فرضا اگر این موضوع درست هم بود معجزه علمی آن کجاست؟پدیده ای که اعراب تصور میکردند بدون دانستن علت ان و چیزی که محمد گفته است باز هم بدون علت...؟

"روشنفکری با شک کردن آغاز میشود"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر